کفش‌ خزدار انتخابی جسورانه است که استایل شما را از دیگران متمایز می ‌کند. این کفش‌ها از زمان مادربزرگ‌های ما و حتی دوران باستان محبوب بوده‌اند و هنوز هم حرف‌های زیادی در دنیای مد و فشن دارند. در این مطلب از وب سایت کفش طبی قصد داریم تا این مدل کفش و انواع آن را به شما معرفی کرده و مزایای استفاده از آن را نیز به شما نشان دهیم.

آشنایی با کفش‌های خزدار

در مدل‌ های ابتدایی کفش، از پوست حیوانات برای گرم نگه داشتن پا استفاده می ‌شد. پس انسان‌های اولیه هم از کفش‌های خزدار استفاده می ‌کردند. این کفش‌ها از پای بشر اولیه در برابر عوامل آسیب ‌زننده محافظت کرده و انتخابی مناسب برای هوای سرد بودند. با گذشت زمان کفش‌ها تغییر شکل داده و استفاده از خز کمتر شد.

این روزها کفش طبی را از مواد مختلف طبیعی و مصنوعی می ‌سازند. خز نیز به گزینه‌ای محبوب در دنیای مد و فشن تبدیل شده است. از لباس‌های خزدار گرفته تا بوت‌هایی که در آن‌ها خز وجود دارد، همگی در مد و فشن دیده می‌ شوند. معمولاً از خز برای کفش‌های زمستانه یا صندل‌های فانتزی استفاده می ‌شود.

بوت‌ها و نیم‌ بوت‌هایی که در فصل زمستان از آن‌ها استفاده می‌ کنیم باید گرم و راحت باشند. خز این ویژگی‌ها را دارد پس به انتخاب بسیاری از افراد برای کفش‌های زمستانی تبدیل شده است. البته خز را می ‌توان در قسمت‌های مختلفی از کفش به کار برد که در ادامه به آن می ‌پردازیم.

 

انواع کفش خزدار

 

انواع کفش‌های خزدار

خزهای نرم و گرم طبیعی یا مصنوعی را می ‌توان در بخش‌های مختلفی از کفش به کار برد. بر همین اساس کفش‌های خزدار به انواع زیر تقسیم می ‌شوند:

  • اگر رویه داخلی کفش را با خز بپوشانند، یکی از گرم ‌ترین و راحت‌ ترین کفش‌های زمستانی تولید می ‌شود. این کفش‌ها از تمام قسمت‌های پا محافظت کرده و خز آن‌ها انگشتان، روی پا و ساق آن را گرم نگه می ‌دارند. کفش‌های تمام خز انتخابی مناسب برای کودکان هستند. پای کودک در این کفش احساس راحتی کرده و از سرما مصون است.
  • در برخی از کفش‌ها از خز فقط در قسمت بالای مچ استفاده می ‌شود. این خز از ساق پای شما در برابر سرما محافظت می ‌کند و هنگامی که قصد پوشیدن کفش را دارید، حس خوشایندی را تجربه خواهید کرد. از آنجایی که خز این کفش‌ها به وضوح دیده می ‌شود استایلی زیبا برای شما خلق کرده و ظاهر شما را جذاب ‌تر می ‌کنند. امروزه بوت‌ها و نیم ‌بوت‌های زیادی را در بازار پیدا می ‌کنید که به همین روش تولید شده ‌اند. وجود خز در کفش و استایل شما باعث می شود که کم سن و سال ‌تر به نظر برسید. بسیاری از نوجوانان این کفش‌های زیبا را انتخاب می ‌کنند.
  • کفش‌هایی هم در بازار وجود دارند که با استفاده از قطعات کوچک خز یا توپ‌های خزدار تزیین شده‌ اند. این خزها کاربردی برای گرم کردن پای شما ندارند اما ظاهر کفش شما را زیباتر می ‌کنند. معمولاً از خزهای تزیینی در کفش‌های خانم‌ها و کودکان استفاده می‌ شود.
  • از خز برای تزیین و ساخت صندل‌های فانتزی نیز استفاده می‌ کنند. حتماً شما هم دمپایی‌های گرم و نرم روفرشی با خز طبیعی و مصنوعی را در بازار دیده‌اید. اخیراً این دمپایی‌ها به ترند سال تبدیل شده ‌اند و بسیاری از افراد آنها را برای استفاده در منزل خریداری می ‌کنند.
  • کفش‌های تمام خز انتخابی مناسب برای گرم نگه داشتن پای نوزادان و کودکان نوپا هستند. اگر کودک شما به تازگی راه رفتن را یاد گرفته است با خرید کفش‌هایی که با خز پوشانده شدند می ‌توانید از پای آنها در برابر ضربات مختلف محافظت کنید.

کفش های خزدار مجلسی هستند یا اسپرت؟

حتماً این سوال برای شما پیش آمده است که کفش‌های خزدار مجلسی هستند یا باید از آنها در استایل‌های اسپرت استفاده کرد؟ جالب است بدانید که از خز هم در کفش‌های رسمی و هم در مدل‌های اسپرت استفاده می ‌شود. حتماً شما هم بوت‌های پاشنه ‌دار و شکیلی را دیده ‌اید که با قطعات مختلف خز تزیین شده ‌اند. کفش‌های زمستانی اسپرت که در آنها خز به کار رفته نیز در بازار زیاد هستند پس نمی ‌توان استفاده از خز را به مدل‌های خاصی از کفش محدود کرد.

خرید کفش‌های خزدار چه مزایایی دارد؟

تا اینجا شما را با مدل‌های مختلف کفش‌های خزدار آشنا کردیم، اکنون زمان آن رسیده است تا با مزیت‌های خرید این کفش نیز آشنا شوید. برخی از مزیت‌های خرید و استفاده از کفش خزدار به شرح زیر است:

  • اگر در فصل زمستان نمی ‌توانید پاهای خود را گرم کنید بهتر است کفش‌های خزدار را تهیه کنید. این کفش‌ها به خوبی پای شما را گرم کرده و از آنها در برابر بارش برف و باران محافظت می ‌کنند. پس دیگر خبری از انگشت ‌های یخ‌ زده در کفش نیست!
  • با استفاده از بوت‌های خزدار می ‌توان به مناطق کوهستانی رفته و کوهنوردی دلچسبی را در فصول سرد سال داشته باشید. خزها علاوه بر گرم کردن بدن شما بسیار راحت هستند و از خستگی کف پاها جلوگیری می ‌کنند.
  • اگر می ‌خواهید کم سن و سال ‌تر به نظر برسید می ‌توانید کفش‌های خزدار را انتخاب کنید. این انتخاب جسورانه شما را جوان ‌تر نشان می ‌دهد.
  • استفاده از کفش‌های خزدار استایل شما را متفاوت ‌تر از دیگران می ‌کند. در میان انواع کفش‌هایی که ساده هستند، کفش خزدار می ‌درخشد!
  • کفش‌های خزدار برای کودکان سبک ‌تر و راحت ‌تر هستند و از اذیت شدن پای آن‌ها جلوگیری می‌ کنند.

 

مزایای کفش های خزدار

 

کلام پایانی

در این مطب ضمن معرفی کفش خزدار شما را با مدل‌های مختلف آن نیز آشنا کردیم. در برخی از مواقع خز تمامی قسمت‌های کفش را می ‌پوشاند و گاهی نیز از آن در قسمت‌های کوچکی از کفش استفاده می ‌شود. در هر صورت این کفش‌ها بسیار زیبا و خاص هستند. خز را در کفش‌های اسپرت و مجلسی به کار می ‌برند پس محدودیتی برای استایل شما ایجاد نمی ‌کند.

با خرید کفش‌های خزدار نه تنها پای خود را در فصول سرد سال، گرم نگه می ‌دارید بلکه جلوه‌ ای زیبا به استایل خود می ‌بخشید. این کفش‌ها انتخابی مناسب برای کودکان هستند زیرا پای آنها را در هنگام راه رفتن اذیت نمی ‌کنند. اگر می ‌خواهید مدل‌های متنوع کفش خزدار زنانه و مردانه را مشاهده و مقایسه کنید و در نهایت از میان آنها مدل دلخواه خود را خریداری نمایید به شما پیشنهاد می ‌کنیم سری به سایت فروشگاه اینترنتی کفش طبی بزنید. در این فروشگاه انواع کفش های طبی با بهترین کیفیت برای سنین مختلف عرضه می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *