در محیط کار چه کفشی بپوشیم بهتر است؟ چه کفشی برای کار کمترین آسیب را به پای شما می رساند؟ برای پاسخ تا انتها ما را همراهی کنید.

کفش های پاشنه بلند ممکن است ظاهری زیبا تر داشته و استایل بهتری به شما بدهند، اما پوشیدن این کفش ها در محل کار و به صورت طولانی مدت موجب به خطر افتادن سلامت پا و کمر شما می شود. این کفش ها با فشار آوردن به انگشتان پا باعث ایجاد عارضه هایی همچون؛ انگشت چکشی و بد فرمی پنجه پا می شوند. بنابراین اگر نگران سلامت قلب دوم خود هستید، طولانی مدت کفش پاشنه بلند نپوشید.

استفاده از کفش طبی مناسب کار نه تنها از خستگی افراد در طول ساعات کاری جلوگیری می‌کند، بلکه سبب خواهد شد فرد حس راحتی و رضایت بیشتری در محیط کاری داشته باشد. از دیدگاهی دیگر استفاده از کفش طبی مخصوص کار از افراد در محیط کاری محافظت خواهد کرد.

از آن جایی که در هر محیط کاری احتمال وقوع حوادث وجود دارد استفاده از کفش ایمنی و طبی مناسب می‌ تواند از این چنین اتفاقات جلو گیری کند. از این رو در ادامه این مطلب از سایت کفش طبی به معرفی و بررسی بهترین کفش‌ های مناسب کار خواهیم پرداخت.

چرا باید از کفش طبی در محیط‌ های کاری استفاده کنیم؟

همانطور که بیان کردیم استفاده از کفش طبی مخصوص کار مزایای فراوانی دارد. یکی از مهم‌ ترین مزیت‌ های کفش کار طراحی مناسب آنها است. به طوری که اگر کارکنان در ساعات کاری خود از کفش اداری مناسب استفاده کنند به هیچ عنوان دردی در کمر، پا یا ستون فقرات خود حس نخواهند کرد. نکته حائز اهمیتی که باید درباره کفش طبی مخصوص کار بدانیم آن است که این کفش‌ ها از پای افراد در برابر خطرات و تهدیدات محیط کاری محافظت می‌کند.

احتمال سقوط اشیاء نوک تیز، حرارت، شوک یا جریان‌ های مختلف الکتریکی، مواد شیمیایی و اسیدی از انواع این خطرات محیطی هستند که کارکنان را تهدید خواهد کرد. با این اوصاف باید گفت استفاده از کفش طبی مناسب کار اهمیت بسیاری خواهد داشت.

کفش مناسب محیط کار

ویژگی‌ های کفش طبی مناسب کار چیست؟

کفش‌ های طبی ویژگی‌ های مختلفی دارند که سبب افزایش کارایی و کاربرد آنها شده است. این ویژگی‌ ها شامل؛ طراحی مناسب، استفاده از مواد اولیه مرغوب و انجام مراحل تولید که به شکل صحیح  می شود. از این رو در ادامه به معرفی و بررسی این ویژ گی‌ ها در کفش طبی مناسب کارخواهیم پرداخت.

طراحی مناسب

کفش‌ های طبی به شکلی طراحی، تولید و روانه بازار خواهند شد که کم‌ ترین نقص ممکن را داشته باشند. به بیان دیگر این کفش‌ها باید سبب آسودگی افراد شوند و فشار وارد شده به پا را کاهش دهند. کفش‌ های طبی مخصوص کار از ایجاد درد کمر، پا، سر و گردن جلو گیری می‌ کنند. با توجه به طراحی کفش طبی، این کفش‌ ها می‌ توانند از خستگی و فرسودگی شغلی افراد در طی ساعات کاری پیشگیری کنند.

باید بدانید که استفاده از کفش‌ هایی با زیره نامناسب سبب بروز درد در نواحی مختلف بدن خواهد شد. نکته حائز اهمیتی که باید به آن آگاه باشید جنس کفش طبی شما است. در برخی از مواقع افراد اقدام به فروش کفش‌ های طبی با زیره چوبی می‌ کنند. توجه داشته باشید که این نوع کفش‌ ها به هیچ وجه مناسب استفاده در ساعات کاری طولانی نخواهند بود بلکه در گذشت زمان کمی، سبب ایجاد درد در پاشنه پا خواهند شد.

جنس کفش

کفش طبی مناسب کار باید از مواد اولیه‌ ای مرغوب تولید شده باشد. این به آن معنی است که کفش خریداری شده باید از رویه، زیره، زیره داخلی و آستر مناسبی بهره ببرد. رویه این کفش‌ ها باید با در نظر داشتن خطرات محیطی انتخاب شود. جنس رویه باید از موادی باشد که از جریان هوا به داخل کفش جلو گیری نکند.

زیره کفش طبی باید از طراحی مناسب برخوردار باشد. طراحی زیره کفش باید از حوادث مختلفی جلو گیری کند. یکی از این حوادث پیچ خوردگی مچ پا است. هم‌ چنین جنس زیره کفش نباید بسیار سفت یا نرم باشد. با تمام این اوصاف زیره تاثیر بسیاری در سلامت افراد دارد.

زیره داخلی کفش نیز باید از جنس مناسب بهره ببرد اما نکته مهم‌ تر از جنس زیره داخلی، طراحی آن است. زیره داخلی باید با در نظر داشتن قوس پا طراحی شود. اگر این قسمت از کفش طبی طراحی درستی داشته باشد، افراد دچار خستگی یا درد در نواحی مختلف بدن نخواهند شد.

آستر کفش طبی یکی از مهم‌ ترین اجزاء تشکیل دهنده آن است. برای تولید آستر کفش طبی مناسب کار باید از موادی استفاده شود که در طول زمان سبب تعریق پا نشود.

با در نظر داشتن این نکات می‌توان گفت که ویژگی‌ های کفش طبی نهفته در مواد اولیه، طراحی و مراحل ساخت آن است. از این رو اگر شما هم قصد خرید کفش طبی مناسب کار خود را دارید حتما به این نکات توجه لازم را داشته باشید.

کفش طبی مناسب برای محیط کاری

کفش طبی، مناسب برای محیط های مختلف کاری

مثلا کار در یک آشپز خانه تجاری یا یک محیط صنعتی می تواند دشوار باشد و به مرور زمان می تواند بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد.  یکی از اعضای بدن شما که بیشتر تحت تاثیر کار در محیط های تجاری یا صنعتی قرار می گیرد پاهای شما هستند.  اکثر کارکنان رستوران، کارگران ساختمانی یا کارمندان کارخانه بیشتر روز روی پاهای خود هستند و در پایان هر شیفت کاری پاهایشان درد می‌ کند.

 یکی از راه‌ هایی که کارمندان می‌ توانند از آسیب و کشیدگی پا جلو گیری کنند، پوشیدن کفش‌ های طبی و راحت برای کار است، اما هر نوع کفش کاری برای هر محیط کاری مناسب نیست.

کفش طبی، مناسب برای بیمارستان ها

 بسیاری از کارکنان مراقبت های بهداشتی در بیمارستان ها یا سایر مراکز مراقبت های بهداشتی ساعت ها روی پاهای خود بوده و دائماً در طول شیفت کاری خود در حال حرکت هستند. این امر باعث استرس پا شده و احتمالاً بعداً منجر به آسیب های طولانی مدت می شوند. در نتیجه، پوشیدن کفش طبی مناسب برای کارکنان بیمارستان امری ضروری بوده و موجبات راحتی و سلامت جسمی آنها را  فراهم خواهد کرد.

سخن پایانی

در این مطلب درباره کفش طبی مناسب کار اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم، که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. همانطور که گفتیم پوشیدن کفش طبی مناسب در محل کار علاوه بر راحتی پا، سلامتی پا و کمر شما را تضمین خواهد کرد. کفش پاشنه بلند برای محیط کار نامناسب بوده و پوشیدن این کفش ها به صورت طولانی مدت سلامت شما را به خطر خواهد انداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *